TAROTOVÁ KNIHA - ve dvou verzích - bez karet jako Svět tarotu a s kartami jako Základní tarot.

Peta Bee, Sarah Schenker: Nestárnoucí tělo

4. listopadu 2016 v 11:49 | Renata, nakladatelství IFP Publishing |  Knihy pro dospělé
Dnes je mi velkou ctí představit knihu, o kterou jsem sice nenapsala, maminkami jsou jí Peta Bee a Sarah Schenker, ale překladatelka Markéta Kučerová, já a pan šéfredaktor jako redaktoři jsme ji vymazlili do české podoby. Žila jsem s ní celé léto, četla ji několikrát a nestačila žasnout.
Je totiž tím redaktorským děťátkem, kterému jste tak trochu kmotrou a které vám zůstane v hlavě navždy díky svému TÉMATU.


Ona je to totiž trochu kniha pro mě... a pro vás, milé dámy. Ale i pánové nejsou tak úplně ze hry!

Existuje totiž celkem jednoduchá změna životního stylu, která vám zaručí i po pětatřicátém roku štíhlou, ale nevyhublou, nestrhanou postavu a dobrou kondici. Možná, stejně jako já, zůstanete koukat, protože v knize najdete to, k čemu jste třeba i podvědomě tíhli, ale konvence nebo moderní doporučení ve stylu "snídaně je nejdůležitější, svačinky, nemít hlad" zcela hatily vaše plány.

Je to tedy kniha spíše o tom, jak UDRŽET NA UZDĚ ROKY... než o tom, jak býti navždy nesmrtelní. To ne, naopak, autorky velmi dobře rozebírají jednotlivé dekády, desetiletí našich životů a přesně, nekompromisně popisují, co se děje s naším metabolismem, svaly apod. Překvapilo mne, s jakou rychlostí třeba ubývají svaly... s jakou rychlostí se sesedá páteř - proti tomu úplně všechno dělat nemůžeme, ale můžeme dělat maximum.

Ač třeba nemám ráda motivační citáty slavných osobností, tady mi přišly vhod. Sharon Stone je ráda, že žije, že stále žije i poté, co přežila mrtvici. Cameron Diaz má pevnější zadek než kdy dřív, protože až v pozdním věku přišla na to, jak na něj... Jennifer Aniston se zase cítí mnohem víc sexy než, když byla mladá dvacítka! A při pohledu na všechny tyhle ženy (já ráda přidám i Kate Ryan nebo Gillian Anderson, která se tu podělilo o svůj šok, když spatřila první známky stáří na svých pažích!) uznáte, že je to nejlepší možný přístup k nevyhnutelnému stárnutí.

Vzít to tak, jak to je, vytěžit z toho maximum a především se postarat o svůj dobrý pocit a dobré zdraví.



Abych ale neteoretizovala, ve zkratce se s vámi podělím o to, co mne z knihy nejvíce zaujalo a přišlo mi zásadní:

NESNÍDAT
Především nesnídání a ČTYŘHODINOVÉ intervaly mezi jídly byly tím, co jsem si v hlavě nosila celé léto a co bylo důvodem, proč jsem se od rukopisu nemohla někdy odtrhnout. To je totiž to, co jsem vždycky tak nějak mívala. Nedělalo mi dobře ranní jídlo. A ani autorkám. Ty se tu dokonce přiznávají, že takový prohřešek proti zdravé výživě nesměly ani na mysl pustit, zvláště, když se samy obě živí poradenstvím v oblasti zdraví. Jenže pak... se to začalo tolerovat a dokonce se přišlo na to, že to nejenže nevadí, ale v pozdějším věku a pro určitý typ lidí je to dokonce cesta ke zdraví, především pak k netvořícímu se tukovému polštáři na břichu. Čili ztrácejícímu se pasu. Udržet si štíhlý pas je s přibývajícím věkem stále těžší a tady se dozvíte proč, těch důvodů je více, a možná se propracujete i ke svému vlastnímu řešení.
Stejně tak fakt, že nejsme stvořeni k popásání se, svačinkám a nepocitu hladu, pro mne nebyl nový. Cítila jsem se vždycky lépe, mohla-li jsem se najíst zdravě hladová. Párhodinová pauza mezi jídly dovolí plně zpracovat jídlo a v podstatě jednoduše řečeno vyčistit ledviny i játra a začít spalovat to, co by se nám jinak ukládalo někde ve formě tuků nebo toxinů.
Převratná zjištění? Možná... i když, že by nás natolik ovládal svačinkářský průmysl?

CVIČENÍ na sílu
No, v tomhle jsem zevlák, a cvičení není nic pro mě. Tedy nárazově ano, ale jinak.... Ale ten, pro koho je i cvičení parketa, ten se poměje. Tipy, rozepsané cviky a speciálně postavený program je tu pro ten účinný a úžasný efekt zpevnění těla a budování svalové hmoty, která s věkem trpí a ztrácí se samovolně. Pečlivé jídelníčky, programy, tipy takové, že postupně budete skládat svůj život sama, v této knize najdete skvělé nápady a startovací balíček, se kterým lze dospět k prvním opravdu velmi viditelným výsledkům.


O autorkách:
Peta Bee je reportérkou v oblasti zdraví a cvičení. Píše pro The Times, Sunday Times a Irish Examiner. Je editorkou v Athletics Weekly a Running Monthly. Díky svému vzdělání ve sportovní vědě a výživě ráda ověřuje v praxi nejnovější vědecké trendy. Její práce získala mnoho cen, je dvojnásobnou držitelkou výroční ceny pro novináře na volné noze od Medical Journalist's Association. Objevuje se často v televizi a rádiu a je autorkou nebo spoluatorkou sedmi knih včetně Fast Exercise, bestselleru z roku 2014, který napsala společně s Dr. Michaelem Mosleyem a The Ice Diet.
Dr. Sarah Schenker je registrovanou výživovou poradkyní v oboru výživy a akreditací pro poradenství ve stravování sportovců. Je členkou British Dietetic Association, The Nutrition Society a The Association for Nutrition. Sarah byla přispěvatelkou do bestselleru Fast Diet Recipe Book a pravidelně píše do novin a časopisů jako Daily Mail, Top Santé, Reveal a Glamour. Objevuje se v pořadech jako This Morning, Watchdog a na BBC rádiu. Také pracovala jak výživový poradce pro několik fotbalových klubů Premier League.

Vydalo nakladatelství IFP Publishing, www.ifp-publishing.cz, 2016
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Magda Magda | 4. listopadu 2016 v 12:56 | Reagovat

Tu bych si mohla nadělit k Vánocům. Čtyřicítka mě čeká příští rok, tak abych bylo připravena :))) Já si čtyřhodinový interval mezi jídly představit dokážu, ale nesnídat? Tak to nevím, jak bych zvládla. Snídala jsem vždycky a odjakživa. Že by změna na stáří? :)).Děkuji, Renatko, za tip.

2 lada lada | 4. listopadu 2016 v 12:57 | Reagovat

zajimavy tip! mne prednedavno nadchla hormanalni joga, teda to, co jsem o ni cetla, mate s ni holky někdo zkusenosti?

3 Magda Magda | 4. listopadu 2016 v 14:09 | Reagovat

[2]: Ladi, v Pardubicich ji předcvičuje jedna moje kamarádka, mimochodem skvělá ženská, a ta mi říkala, že 'pod jejim vedením' už jí otěhotnělo několik 'neplodných' žen. Myslím, že mohu doporučit. Také se na ni k ni chystám.

4 Martina Martina | 19. listopadu 2016 v 7:56 | Reagovat

Reni, neodolala jsem a knihu si minulý týden pod vlivem Tvé recenze zakoupila a vůbec nelituji...je srozumitelná, čtivá a vůbec ne dogmatické, spíše doporučující. Díky za tip.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Články je možné po domluvě s redakcí používat ozdrojované i jinde. Fotografie, není-li uvedeno jinak, jsou z redakčního archívu nebo z fotobanky Pixabay či Pinterest.

Chcete tu publikovat článek nebo si ho chcete půjčit? KLIDNĚ: pište na rpetrickova@centrum.cz (pro výklady používejte email modracesta@seznam.cz)
Moje profesní stránky: www.petrickova.cz A chcete-li ode mě profi články jen pro sebe, upravit text, udělat redakční práce, ozvěte se také.