LETNÍ SPECIÁLY: Letos bude Něčím zcela nové léto.....
TAROTSKOPY NA ČERVENEC A SRPEN.
Znovu můžete objednávat výklady na míru, doporučuji zejména tarotskopy a ten podzimníííí.

RECENZE: Rohr, Ebert: Enneagram, Devět tváří duše

14. května 2018 v 11:51 | Renata a nakladatelství Synergie |  Knihy pro dospělé

Enneagram je unikátní a řekla bych, že i také univerzální nahlédnutí do lidské duše, do typů osobností a jejich reakcí na nejrůznější životní situace a tlaky. Uvědomíte si nejen to, proč sami reagujete tak, jak je pro vás typické, ale i to, proč to někdo jiný má jinak. Zajímavé ve všech publikacích na toto téma je vždycky i zmiňovaný vliv dětství a rodičů na formování naší povahy a psychiky, sklonům k určitým typům jednání.

To je samo o sobě velmi obohacující, protože zjistíte, že každý v sobě skrýváme vzácné a typické potenciály, které ale ten druhý z principu mít nemá a nemůže. Protože má jiné, na které zase my těžko dosáhneme. Rozvíjí se před vámi příběh nejrůznějších typů lidí a životů včetně obecně známých pravd a zajímavých úvah i jiných autorů, jež tu jsou citováni. Zaujalo mne například, že se často bojíme svého plného potenciálu, z čehož pak vznikají nízká sebevědomí, sebemrzačení, frustrace a pocity nespokojenosti. Ne, není to "moc" co cítíme… jen se toho "moc" bojíme.
Ukázka:
"Mnoho šestek vytváří situace, jež nakonec vedou ke ztrátám. Jsou pesimisty a bojí se úspěchu. Nejsou-li úspěšné, nehrozí tak velké nebezpečí, že by do plánu vstoupili závistivci nebo konkurenti. Proto šestky úspěchy "obcházejí", přihrávají druhým, nebo se pouštějí do tak nedosažitelných a velikášských cílů, že je neúspěch už předem naprogramován. Šestky bojují o své přežití, nikoliv o úspěch, vždyť ten v sobě skrývá jen další nová nebezpečí."
"Devítky vždy znovu samy sobě naletí. Jedna mladá žena vypráví následující příhodu: je v knihkupectví a přijde jí do ruky kniha s titulem "Váhavec". Rozmýšlí se delší dobu, zda ji má koupit. Když konečně opouští obchod s knížkou v tašce, ví, že ji nikdy nebude číst. To je devítka!"

Ha!

A to je ono!

Kolikrát zažíváme takové typičnosti a pomalu si říkáme, že nejsme normální a ťukáme si na čelo. Ale jak vidíte, rozhodně v tom nejsme sami a lidé se nemají chovat jako podle šablon, naopak, typů a charakterů je celá řada: Autoři uvádí, že mezi nedostatky knihy může patřit to, že je napsali dva muži, tudíž tu chybí ženská stránka věci, protože s enneagramem kromě seberozvoje jednotlivce, dokážete divy i v pochopení partnerských vztahů. Nejvíce mne tu zaujaly typy vykoupené a nevykoupené, což jsou povahové rysy a šrámy, se kterými jsme se vyrovnali, nebo navyrovnali. A to dává výborný pohled na to, co by se stalo, kdybychom se svými temnými stránkami naložili tak nejlépe, jak to jen jde.

Že je to kniha od dvou mužských autorů snad vůbec nehraje roli. Je věcná, jasná, plná informací a ten emoční náboj si ženy najdou mezi řádky. Ostatně někdy stačí dvě informace, aby si z nich žena udělala plný obrázek, že?

O autorech:
Richard Rohr v roce 1961 vstoupil do františkánského řádu, kde vystudoval teologii a byl vysvěcen na kněze. Dnes je mezinárodně uznávaný autor, kazatel a vedoucí exercicií, zakladatel Centra to akci a kontemplaci v Novém Mexiku. Je znám díky audionahrávkám a videím, která vydává už od sedmdesátých let.
Andreas Ebert se narodil v roce 1952 ve východní části Berlína a vystudoval evangelickou teologii, je také kněz a věnuje se překladům, psaní textů a knih.
Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, www.synergiepublishing.com, 2018

2 lidé ohodnotili tento článek.